1/10/06

Εκτενές Βιογραφικό

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ του Πολυτεχνείου. Μεγάλωσα στην Κρήτη κι ανδρώθηκα στην Αγγλία. Κουβαλάω μαζί μου και τις δύο. Το ψωμί μου το βγάζω στη χώρα των μεταναστών, την Αμερική. Είμαι ένας απ’ αυτούς που περιγράφει ο όρος «ξενιτεμένοι Έλληνες», αν και συχνά αναρωτιέμαι μήπως τελικά είναι η Ελλάδα που έχει ξενιτευτεί, κι όχι εμείς.

Το πρώτο μου βιβλίο (Ανατρεπτική Τεχνολογία, εκδόσεις Καλέντη, 1998) το έγραψα στα 22 μου. Από τότε έχω δημοσιεύσει αμέτρητα άρθρα και μελετήματα, έχοντας συνεργαστεί με έντυπα σε Ελλάδα, Ευρώπη κι Αμερική. Παράλληλα έχω μαζέψει ένα κάρο πτυχία κι ακαδημαϊκές εμπειρίες, κυρίως στις πολιτικές επιστήμες. Αλλά τη μεγαλύτερη ηδονή τη δοκιμάζω ακόμα όταν προκαλώ γράφοντας και προκαλούμαι διαβάζοντας.

Σπούδασα επικοινωνιολογία και ιστορία της τέχνης στο Exeter College. Συνέχισα τις σπουδές μου στο τμήμα Κοινωνικών Ερευνών του πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, όπου και υπήρξα ο πρώτος ξένος προπτυχιακός φοιτητής του ιστορικού Κέντρου Σύγχρονων Πολιτισμικών Σπουδών (Centre for Contemporary Cultural Studies), βλαστό των πρωτοπόρων κοινωνιολόγων Stuart Hall και Raymond Williams. Εξειδικεύτηκα στην κοινωνιολογία των μέσων ενημέρωσης και στις πολιτικές επιπτώσεις της ψηφιακής επικοινωνίας. Πραγματοποίησα την πτυχιακή μου διατριβή πάνω στην «ψηφιακή δημοκρατία». Αποφοίτησα λαμβάνοντας το υψηλότερο πτυχίο του τμήματος και αποσπώντας συγχρόνως μια από τις δώδεκα υποτροφίες του Συμβουλίου Οικονομικής και Κοινωνικής Έρευνας της Βρετανίας. Ξεκίνησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, όπου και πραγματοποίησα τη μεταπτυχιακή μου διατριβή πάνω στη χρησιμοποίηση κατασκοπευτικών ψηφιακών τεχνολογιών από τις αστυνομικές και μυστικές υπηρεσίες ασφαλείας των Ηνωμένων Πολιτειών και της Βρετανίας. Κατόπιν απέσπασα τριετή υποτροφία, ξανά από το Συμβούλιο Οικονομικής και Κοινωνικής Έρευνας, και μεταπήδησα στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, όπου και άρχισα τη συγγραφή της διδακτορικής μου διατριβής, στην οποία εστιάστηκα στις πολιτικές επιπτώσεις της κατασκοπείας, ιδιαίτερα δε των τηλεφωνικών υποκλοπών, στην ψηφιακή εποχή.

Από το 1998 ζω μόνιμα στις ΗΠΑ, όπου δουλεύω ως ερευνητής και καθηγητής. Την εποχή αυτή, παράλληλα με τη συγγραφή, εργάζομαι ως επίκουρος καθηγητής στο πρόγραμμα Πληροφοριών και Εθνικής Ασφάλειας του πανεπιστημίου Coastal Carolina University στις ΗΠΑ. Έως το 2014, εργαζόμουν ως επίκουρος καθηγητής και διευθυντής του προγράμματος Ασφάλειας και Πληροφοριών στο τμήμα Ιστορίας και Πολιτικών Επιστημών του King University στις ΗΠΑ. Παράλληλα διεύθυνα το Ινστιτούτο Σπουδών Ασφάλειας και Πληροφοριών στο King. Διδάσκω μαθήματα με θέματα όπως την ιστορία και πολιτική της κατασκοπίας, τις πολιτικές επιπτώσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, την ιστορία του Ψυχρού Πολέμου, καθώς και για τον αποκαλούμενο «πόλεμο ενάντια στην τρομοκρατία». Κάποια από τα πιο πρόσφατα κείμενά μου στα αγγλικά βρίσκονται εδώ.

Έχοντας περάσει τη μισή μου ζωή μέσα σε πανεπιστήμια διαφόρων χωρών, γνωρίζω καλά τη σοφία που περικλείουν. Όπως γνωρίζω κι ότι η σοφία αυτή παραμένει συχνά απομονωμένη απ’ όλους όσους πραγματικά τη χρειάζονται. Γι’ αυτό γράφω. Και γι’ αυτό επιζητώ το διάλογο μέσα από το χαοτικό και ανεξέλεγκτο –για την ώρα, αλλά για πόσο ακόμα;– Ίντερνετ. Ξεκίνησα αυτό το blog όχι τόσο για να δημοσιεύω –άλλωστε τα άρθρα μου δημοσιεύονται αλλού– αλλά για να συγκεντρώσω εδώ τα όσα γράφω και ν’ ανοίξω διάλογο με τους αναγνώστες –ιδιαίτερα εκείνους που διαφωνούν. Γιατί, όπως είχε πει παλιά κι ένας Γερμανός, το ζουμί της όλης υπόθεσης βρίσκεται στην αντίθεση.

Αφήστε τα ηλεκτρονικά σας ίχνη γράφοντας εδώ κάποιο σχόλιο. Ή στείλτε μου ημέιλ στη διεύθυνση «fitsanakis "παπάκι" gmail.com».

Δεν υπάρχουν σχόλια: