22/3/09

Περί Politics News και Λογοκλοπής

ΣΤΟ ΠEMΠΤO ΤΕΥΧΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ Politics News κυκλοφορεί μια σύντομη ανάλυσή μου για τα πρώτα δείγματα εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης Ομπάμα. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει συχνά στους κόλπους της ελληνικής "δημοσιογραφίας", το κείμενο έπεσε θύμα λογοκλοπής από κάποιον Βαγγέλη Παπαδόπουλο, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ο οποίος, γράφοντας για το περιοδικό, έκλεψε ένα ολόκληρο κομμάτι του κειμένου μου. Ταυτόχρονα, στο άρθρο "του" μεταφέρει απλά ένα μικρό κομμάτι του αρχικού μου κειμένου, το οποίο έχει μετατρέψει σε "συνέντευξη" μαζί μου. Είχα σκεφτεί να μην παραθέσω εδώ ολόκληρο το άρθρο, και να κάνω απλά μια σύντομη ανακοίνωση, προτρέποντας έτσι τους αναγνώστες του blog να αγοράσουν το περιοδικό. Αντί αυτού, αποφάσισα να παραθέσω ολόκληρο το κείμενο στην αρχική του μορφή, καθώς και σκαναρισμένες τις σελίδες που δείχνουν την προφανή λογοκλοπή. Οι δυο σελίδες βρίσκονται εδώ και εδώ. Το ατυχές αυτό συμβάν με έκανε για μια ακόμη φορά να αποθυμήσω τον αείμνηστο Χρήστο Παπουτσάκη, επί σειρά ετών εκδότη του περιοδικού Αντί. Έχω συνεργαστεί με πολλές ελληνικές εκδόσεις. Ο "κύριος Χρήστος", όπως τον αποκαλούσα, ήταν ο μοναδικός άνθρωπος που δεν άγγιξε ποτέ του ούτε τρίχα από τα κείμενά μου, όπως και κανενός άλλου. Πέρα από τη δυσβάσταχτη απουσία του θανάτου του, το μεγάλο πλήγμα της πρόσφατης αναχώρησης του είναι ότι χάσαμε όλοι μας ένα απαράμιλλο δημοσιογραφικό και εκδοτικό παράδειγμα προς μίμηση. Και τώρα, στον ασταμάτητο κατήφορο, μας έμειναν οι κάθε λογής λογοκλόποι, όπως τον κύριο Παπαδόπουλο και τους συνεργάτες του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: